MI IS AZ AUTOGÉN TRÉNING?

A stressz szó hallatára a legtöbb emberben negatív érzések és képek jelennek meg, azonban a stresszreakció önmagában nem káros jelenség. Fontos funkciót lát el, mégpedig azt, hogy kihívást jelentő helyzetekben felkészíti a szervezetet a megküzdésre és jelzi számunkra, ha egy életesemény kiemelt fontosságú a számunkra.

Akkor okozhat problémát, ha a stresszreakció indokolatlanul gyakran jelentkezik, vagy tartósan fennáll és ezáltal kimerítheti szervezetünk erőforrásait, csökkentheti immunrendszerünk hatékonyságát, csökkenti a pihenésre és regenerálódásra való képességünket. Sokak által ismert jelenség, hogy a mindennapi kihívások után, stresszhelyzetekkel teli időszakokban nehéz leállítani a nyomasztó gondolatokat, megoldandó problémák be-bevillanását, megélni a felszabadultságot, kapcsolódni másokhoz, vagy akár csak végigaludni az éjszakát. Épp ezért kifejezetten fontos a stresszhelyzet megfelelő kezelése, a feszültség csökkentése, melynek egyik leghatékonyabb és könnyen elsajátítható módja az autogén tréning.

autogén tréning

Lényege, hogy a lépésenként felépített és naponta rutinszerűen végzett relaxációs gyakorlat során megtanuljuk tudatosan és kontrolláltan ellazítani, lecsendesíteni szervezetünket, melynek hatására az idegrendszer olyan üzeneteket kap, melyek a stresszreakció* leállítására ösztönzik.

A rendszeres gyakorlás a folyamat automatikussá válását segíti elő, így a nyugalmi állapot gyorsan és könnyen elérhetővé válik a tanfolyam végére, hozzájárulva a fizikai és lelki kiegyensúlyozottsághoz. A módszer használatával tartós változásokat tapasztalhatunk abban, ahogyan a minket érő élethelyzetekre reagálunk: kiegyensúlyozottabban tudunk megküzdeni a kihívásokkal. Azok, akik elsajátítják a  módszert, egy olyan eszközzel gazdagodnak, mely bármikor a rendelkezésükre áll.

Az autogén tréning az egyik legjobban megalapozott, legtöbbet kutatott, spiritualitástól és vallástól független relaxációs módszer, melyet a nyugati orvostudomány és pszichológia használ és elismer és amely erősíti a test természetes, öngyógyító mechanizmusait azáltal, hogy olyan erőforrásokat szabadít fel, melyeket eddig a stresszreakció mozgósítására összpontosított a szervezet.

A módszer elsajátításban érdemes képzett szakember segítségét igénybe venni, ugyanis a közhiedelemmel ellentétben az önálló tanulásnak megvannak a kockázatai, amit később nehéz felülírni, módosítani.

*Stresszreakció: „vészhelyzet” esetén a szervezet felkészül a megküzdésre, melynek hatására nő az adrenalinszint, mely a pulzus és a vérnyomás emelkedését, a szívverés és légzés felgyorsulását, az izmok megfeszülését eredményezi.

Legközelebb induló csoportos tanfolyam

Kezdési időpont: 2017. március 27. 18:00

  • Az autogén tréning elsajátítása egy előzetes személyes konzultációt követően 10-15 alkalmon keresztül, egyéni vagy csoportos formában zajlik.
  • Ez idő alatt a kedvező hatások megjelenése érdekében elengedhetetlen az otthoni gyakorlás, mely napi 10-15 percet vesz igénybe.
  • Az egyéni alkalmak 60, a csoportos alkalmak 120 percesek.
  • A hatékony stresszkezelés elsajátításában az autogén tréning technikáján kívül az önismeret is fontos szerepet játszik, ezért ennek mélyítésére külön figyelmet fordítunk.
  • Az autogén tréninget Schäfer Nóra pszichológus, autogén tréner vezeti.

CSOPORTOS tanfolyam:

2017. március 27. 18:00-20:00 (helyszín: 1016 Budapest, Mészáros utca 2.)

EGYÉNI tanfolyam: előzetes egyeztetést követően bármikor elkezdhető.

Keddenként: Naphegy, 1016 Budapest, Mászáros u. 2.

Millenáris rendelő

 

 

 

 

Szerdánként: Óbuda, 1034 Budapest, Bécsi út 88-90.

kanapé és tükör

EGYÉNI TANFOLYAM

8.000 Ft/ alkalom

1 alkalom 60 perces

CSOPORTOS TANFOLYAM

45.000 Ft/ 11 alkalom

1 alkalom 120 perces

Napindító kedvezmény: 9:00-14:00 közötti időpontot foglalva az egyéni autogén tréning 6500 Ft-os óradíjért sajátítható el.

Kerületi kedvezmény: Az adott csoport megrendezési helye szerinti kerületi lakcímmel rendelkező jelentkezők a csoportos tanfolyamra 50%-os kedvezményt vehetnek igénybe.

Diák kedvezmény: nappali tagozatos diákok és hallgatók a csoportos tanfolyamra 50%-os kedvezményt vehetnek igénybe.

A kedvezmények nem vonhatók össze.

 

 

Azoknak, akiknek gondot okoz a tanfolyami díj kifizetése, egyéni elbírálás alapján szívesen biztosítunk kedvezményt, amennyiben írásban jelzik az erre vonatkozó igényüket.

Érdeklődés, további információ: +36706297721 / nora@eletrolszoloelmeny.hu

  • A csoporton az autogén tréning elsajátítása mellett számos stresszkezelő technikát, a kiegyensúlyozottság kialakításához szükséges készségeket ismerhetnek és tanulhatnak meg a résztvevők.
  • A csoport 11 alkalmas.
  • Egy alkalom 120 perces.
  • A csoport hetente, mindig ugyanabban az időpontban kerül megtartásra.
  • A csoport valamennyi résztvevőjével egy előzetes személyes, négyszemközti találkozón tisztázzuk a felmerülő kérdéseket, elvárásokat és ekkor van lehetőség a részvételi szándék véglegesítésére.
  • A részvételi díjra részletfizetés kérhető.
  • A hiányzásoktól függetlenül a teljes részvételi díjat ki kell fizetni.
  • A csoportról maximum két hiányzás lehetséges.
  • A csoport zárt, az első alkalmat követően nincs lehetőség csatlakozni.
  • Csoportos autogén tréning min. 8 fő jelentkezése esetén indul.

  • A közös munkát egy előzetes személyes, négyszemközti találkozó előzi meg, ahol tisztázzuk a felmerülő kérdéseket, elvárásokat és ahol közös döntés születik a későbbi együttműködésről.
  • Az autogén tréning elsajátítása a kliens egyéni tempójától, céljaitól és igényeitől függően 10-15, esetenként 20 alkalmat vehet igénybe. 
  • A kedvező hatások elérése érdekében heti rendszerességű találkozás javasolt.
  • Egy alkalom 60 perces.
  • 24 órán belüli lemondás esetén az óradíjat ki kell fizetni.

MIRE HASZNÁLHATÓ AZ AUTOGÉN TRÉNING?

Miért érdemes elsajátítani?

  • Mert hatására nő a nyugalomérzet a kiegyensúlyozottság,
  • hatékony eszköz stressz ellen,
  • az immunrendszer hatékonyabb működésre kapcsol,
  • a koncentrációs képességet erősíti,
  • a memória és teljesítmény (fizikai és szellemi) fokozódhat hatására,
  • csökkenti a testi tüneteket, fájdalmakat,
  • segít optimalizálni a vérnyomást,
  • az alvás minőségéban pozitív változásokat eredményez: kiegyensúlyozottabbá és pihentetőbbé válik
  • képes csökkenteni a fáradtság érzését, alváspótló hatása van
  • hozzájárul az önbizalom, önbecsülés növekedéséhez

  • növeli az akaraterőt, önkontrollt, énhatékonyságot
  • csökkenti a lámpalázat, szorongást
  • fokozza a testtudatot
  • hozzájárul az élettel való elégedettség növekedéséhez.

 

VISSZAJELZÉSEK

  • Mindig is izgulós voltam. Hajlamos vagyok túlgondolni és túlaggódni helyzeteket. Ezek a szorongások gyakran gyomorgörcsként, erős szívdobogásként vagy magas vérnyomásként jelentkeznek. Nekem sokat segített az autogén tréning abban, hogy a stresszes helyzeteket nyugodtabban tudjam kezelni. Azért tartom nagyon jónak ezt a módszert, mert egy olyan eszközt kaptam, amit a gyakorlatban bármikor tudok használni. Segít megnyugodnom, kezelni a szorongásaimat és kizökkent a “megszokott” stressz gondolatkörömből. Az autogén tréning során feladott kérdések pedig elgondolkoztatóak és hasznos önismereti gyakorlatok voltak. Mindenkinek ajánlom, aki egy kis önismeretre vágyik és egy jó stresszoldó módszert keres! –BIRÓ DÓRA, 33 ÉVES

  • Ez az autogén tréning több egy sima streszkezelő tréningnél, mert a relaxáció mellett több olyan egyéni és csoportos feladat van, ami elmélyíti és keretezi a tanultakat. Számomra erős önismereti folyamat is volt egyben, sok olyan témakört érintettünk, amely révén tudatosabbá váltam bizonyos területeken. Olyanoknak ajánlom, akik szeretik, ha egy tréning jól fel van építve, több nézőpontot megmutat és professzionálisan van vezetve.–SZIRTESI-NAGY RÉKA

  • Érdekes gyakorlatokkal tarkított tanfolyam, mely új szemlélettel ajándékozza meg a tréning résztvevőit. Nóri szakmai felkészültsége megkérdőjelezhetetlen, személyisége pedig nagyon kellemes, pozitív. Szorongóknak és kíváncsiskodóknak is nyugodt szívvel ajánlom. Egy élmény volt! Nagyon köszönöm!– SAJGÓ ANIKÓ

  • Másfél éve kezdtem el teljes munkaidőben dolgozni, és azt tapasztaltam, hogy a sokfelől jövő elvárásoknak nehéz eleget tenni, és még nehezebb közben magamnak is megfelelni, a pihenésre, és magánéletre elég minőségi időt szánni. Szétforgácsolódtam kicsit a sokféle szerep és tennivaló között. Ennek a hátrányát egyre többször éreztem idegesség, szorongás formájában, ami még a kevés szabadidőt is meg tudta keseríteni, amim volt. Ezért jelentkeztem az autogén tréningre. Egy olyan eszközt kerestem, ami segít felülkerekedni ezeken a gondokon, és az én kezemben van az irányítás. Nagyon sokat számított, hogy megtanulhattam megnyugtatni magam, kikapcsolni, és feltöltődni. Jó érzés volt megtapasztalni, hogy egy kis gyakorlással ki tudom üríteni a fejem. El tudom tüntetni a zavaró, nyüzsgő gondolatokat. Az pedig plusz ajándék volt, hogy az önismereti kérdések által is helyretettem pár dolgot. Ez által szintén nyugodtabb, harmonikusabb közeget sikerült teremteni magam köré.–GÁNCS IVETT, 26 ÉVES

  • Az első munkahelyemen a sok új feladatot, információt nehezen tudtam követni, ettől ideges és feszült lettem. Abban az időben legtöbbször hajnalban felkeltem és nem tudtam aludni az idegességtől. Egy ismerősöm ajánlotta, hogy menjek el Nórához, mert az autogén tréning által sokat tud segíteni a stressz kezelésében. A beszélgetések és a gyakorlások által megmutatta azt az utat, amely a mindennapi feszültség kezelésében segít. Azért is szerettem hozzá járni, mert éreztem az őszinte érdeklődést a problémáim iránt. Minden alkalommal olyan elgondolkodtató kérdéseket tett fel nekem, amelyek által jobban megismertem önmagam. Arra is felhívta a figyelmemet, hogy érdemes minden nap gyakorolni, odafigyelni magamra. Segítségével elsajátítottam az autogén tréninget. Ma már minden nap gyakorlok, pozitívabbnak látom az életet, a munkámat. A munkájával teljes mértékben meg vagyok elégedve. Mindenkinek őszintén ajánlom! –PALLAG BOGLÁRKA

  • Az egyetemi, illetve munkaügyi nyomások miatt, egyre nehezebben tudtam koncentrálni a különböző elintéznivalóimra, ennek kapcsán kezdtem el autogén tréningre járni Schafer Nórához. Az órákon elsajátított gyakorlatsorozat nem csak a kikapcsolódásban segített, összpontosítani is könnyebben tudtam. Az egy-egy órás alkalmak fesztelenül, jó hangulatban teltek, a tanulás gördülékenyen ment, és a beszélgetések által sokat fejlődtem az önismeret terén is. Nórának a tréningjeit csak ajánlani tudom, hiszen vidám, kellemes természetének köszönhetően nehézségek nélkül találja meg a közös hangot vendégeivel.–Hajnal Lilla

  • Amikor elkezdtem az autogén tréninget, rendkívül rossz passzban voltam. Hála Istennek és önmagamnak, nem adtam fel , pedig az elején nagyon nehéz volt rávennem magam arra, hogy minden héten eljöjjek/elmenjek az egy alkalomra és hogy rendszeresen gyakoroljak. Számomra rengeteg jótékony hatása volt a tanfolyamnak és nem csak maga az AT és a relaxálás, hanem a témák, amelyeket bontogattunk a folyamat során. Gazdagító, elmélyítő és relaxáló élmény volt számomra. –Bori-Szabó Orsolya

  • Nyugodtabbnak, kiegyensúlyozottabnak érzem magam. Tudatosítani tudom, hogy mi az, ami felzaklat, így tudok ellene védekezni, vagy az autogén tréninggel meg tudom magam nyugtatni. Nóra szuper csoportvezető, nagyon lelkiismeretesen dolgozott. –Bellovicz Lilla