Élményeink, programjaink elsősorban a Tapasztalati Tanulás és az Outdoor Education módszertanára épülnek, melyek számos előnyös hatása mellett, célja és gyakori velejárója az örömérzet, a felszabadultság és fókuszáltság egy különleges kombinációja, melyet Csíkszentmihályi Mihály “flow” (“áramlat”) néven tett közismertté. A “flow”-ban a tevékenység válik elsődlegessé, elragad minket a teljes átélés élménye és megváltozik az időérzékelés. Mindezek hatására olyan örömérzet jön létre, mely az azt átélő számára minden fáradtságot megér. Az ilyen élmények önmagukban motiváló erőként hatnak, sokszor szinte elvarázsolják az embert.
Az örömérzet megélése a személyiségfejlődés szempontjából is rendkívül hasznos. A sikerélmény növeli az önértékelést és a magabiztosságot és további fejlődésre ösztönöz. Élményeink, programjaink azonban nem csupán a “flow”, az örömérzet és felszabadultság megélését célozzák, hanem annak a lehetőségét is magukban hordozzák, hogy a személyiség fejlődése által az életminőségben, viselkedésben és a mindennapi problémák megoldásában is változást, fejlődést tapasztaljunk meg.
Programjainkon a különböző gyakorlatok és folyamatok révén számos fejlődési cél érhető el. Ennek érdekében kihívásokat kínálunk résztvevőink számára, melynek szintjéről maguk dönthetnek és így közvetlenül megtapasztalhatják választásuk következményét is. Kihívásaink sokfélék lehetnek, hiszen mindannyian más és más területeken vagyunk erősek, magabiztosak és más-más területen lehet igényünk a fejlődésre.
Az élményeinket követő feldolgozás során a megerősítő visszajelzések nagy hangsúlyt kapnak, fókuszban az új nézőpontok tudatosítása és a megoldásorientált gondolkodás áll.